SONNY'S INC.

VEEL GESTELDE VRAGEN

Heeft u een vraag over uw Sonny’s Inc. en/of uw boeking? Bekijk de veelgestelde vragen en vind antwoorden op de meest gestelde vragen.

1. Wat zijn de kosten van de band?

Omdat elke partij anders is kunnen de kosten variëren. Afhankelijkheidsfactoren zijn data, tijden, logistiek op locatie etc. etc. Bel met ons kantoor voor een passende offerte.

2. Hoe lang speelt de band?

Sonny’s Inc. verzorgt een avondvullende show binnen een tijdsbestek van 5 uur. Binnen deze 5 uur spelen wij in de regel 3 à 4 sets van 45 tot 60 minuten. Wij passen ons aan aan uw draaiboek maar denken ook graag met u mee hoe we de opbouw van de sets het beste kunnen indelen om de avond naar een absoluut hoogtepunt te krijgen. Dit is immers sterk afhankelijk van eventuele aanvullende acts en andere onderbrekingen.

3. Hoe lang duurt het op- en afbouwen?

In de regel zijn wij een half uur voor aanvang van het feest gereed met de opbouw. Mochten de gasten eerder komen dan willen wij ook graag eerder klaar zijn. Niets is zo rommelig en ongezellig voor een feest dan wanneer de gasten binnenkomen en men nog aan het werk is. Hier zijn echter extra kosten (zogenaamde wachturen) aan verbonden.Wij komen 4 uur voor de tijd dat wij speelklaar moeten zijn op locatie om uit te laden en op te bouwen en een eventuele soundcheck uit te voeren.
Deze 4 uur zijn royaal en afhankelijk van de logistiek van de locatie. Kunnen we voor de deur lossen? Zijn er obstakels? Moeten we met de spullen over een trap? Is de trap breed genoeg? Is er een lift? Passen onze spullen erin? etc etc. Kortom wij proberen alles van tevoren te bespreken zodat wij ter plaatse geen verrassingen tegenkomen waardoor wij niet op tijd klaar zouden zijn. Na afloop van het feest zijn wij de laatste die de locatie verlaten. Met de afbouw, ook weer enigszins afhankelijk van de logistiek zijn wij tussen de 1,5 en 2 uur bezig.

4. Waar moeten we rekening mee houden met betrekking tot eten en drinken van de band?

Aangezien onze technici vaak al vroeg op locatie arriveren vragen wij u vriendelijk voor hen (minimaal 2 personen) een warme maaltijd te arrangeren. Dit wordt ook in het contract opgenomen. Voor de musici is dit meestal niet nodig aangezien zij een uur voor aanvang van de show arriveren.
Mochten zij vroeg thuis moeten vertrekken omdat u feest verder van Amsterdam georganiseerd wordt of vroeg begint dan verzoeken wij u ook voor hen een maaltijd te arrangeren. Dit wordt ten alle tijden van tevoren met u besproken en vastgelegd in het contract. Voor wat betreft drankjes stellen wij het op prijs wanneer er koffie,thee, frisdranken, bier en wijn worden klaargezet in de kleedruimte. Een gezonde voedzame maaltijd wordt zeer op prijs gesteld.

5. Hoe laat komen de musici en wat voor kleding dragen zij?

De musici arriveren een uur voor aanvang van de show op locatie. Wij stellen het op prijs wanneer er een (afsluitbare) kleedruimte voor ons aanwezig is om eventueel om te kleden en ons terug te trekken in de pauzes. Mocht dit niet aanwezig zijn dan is dit niet onoverkomelijk maar horen wij het graag van tevoren. De band ziet er correct uit voor elke gelegenheid: een strakke smoking voor black-tie feesten en de big band, een witte outfit voor de informelere feesten zodat we een mooie lichtshow op het podium kunnen verzorgen, of chique zwarte kleding hetgeen het midden draagt tussen black-tie en spijkerbroeken. Uiteraard komen we graag in vrije tijdskleding tijdens publiekelijke evenementen en in cafés.

6. Begeleiden jullie sketches en spelen jullie verzoeknummers?

Het is geen probleem sketches te begeleiden mits de muziek en tekst tijdig bij ons wordt aangeleverd. Dit geldt ook voor eventuele verzoeknummers, veel is mogelijk mits goed doorgesproken en tijdig aangeleverd.

7. Hebben wij keuze in het repertoire?

Uiteraard zal het ene nummer uit ons repertoire meer aanspreken dan het andere. Mocht u inspraak willen hebben in de nummers dan kan dat als volgt: maak een uitdraai van het repertoire dat op internet staat. Streep door wat u absoluut niet leuk vindt en plaats een sterretje bij de favorieten. Op die manier weten wij heel goed welke kant u op wil met uw feest en houden wij daar uiteraard graag rekening mee.

8. Is het nodig een podium te verzorgen?

Het is geen vereiste maar het zorgt er wel altijd voor dat wij beter contact kunnen maken met het publiek en dat er meer kijkplezier is. Indien u een podium arrangeert dan geven wij de voorkeur aan de afmetingen 7 x 5 meter met aan beide zijden en de achterzijde een vrije ruimte van 1,5 meter voor het plaatsen van de truss statieven, versterkerrekken en P.A. installatie.

9. Hoeveel stroom heeft de band nodig?

In principe hebben wij 1 x 32 A/380 volt nodig naast het podium. Indien er minder aanwezig is horen wij het graag van tevoren zodat wij de alternatieve mogelijkheden kunnen bespreken. Mocht u de VJ hebben geboekt komt er nog 1 x 16amp bij.

10. Hoe hard is het geluid?

Sonny’s Inc. garandeert altijd een topsound mits de omstandigheden het toelaten. Een galmachtige kerk is natuurlijk moeilijker te versterken dan een akoestisch verantwoorde zaal. Een goede professionele band heeft geen enorme decibellen aan geluid nodig om de party te bewerkstelligen. De stevigheid van het geluid wordt mede bepaalt door: het type feest, locatie en altijd in overleg met uw specifieke wensen. Ook wij willen graag dat uw gasten genieten en niet worden weggeblazen.

 

Voor overige technische specificaties en een stageplan kunt u terecht bij het speciaal hieraan gewijde hoofdstuk.

BOEK NU EEN ONVERGETELIJKE AVOND MET SONNY’S INC.

Een avond met Sonny’s Inc. is er werkelijk één om nooit te vergeten.

Wij spelen met heel veel plezier op bedrijfsevenementen, bruiloften, studentenfeesten, openbare podia en andere partijen. Of het nu voor 50 of 5000 mensen is, wij zien het als een uitdaging van elk feest een onvergetelijke happening te maken.

Vul ons aanvraagformulier in om een geheel vrijblijvende offerte te ontvangen.

NAAR AANVRAAGFORMULIER

BEL MIJ TERUG